2. 4. 2023 12:32 |
„Dobrá propagácia je o vytváraní vzťahu a dôvery, ktoré z ľudí urobia vašich oddaných zákazníkov.“ Lukáš Maliniak
Slovo „banner“ pochádza z angličtiny a dá sa preložiť ako „transparent“. Jeho cieľom je ukázať firmu, jej slogan alebo produkty či už v reálnom svete – najčastejšie formou roll upu; alebo v online svete – ako obrázok na web stránke.
Klasický banner alebo roll up?
Fyzický banner má niekoľko nevýhod oproti virtuálnej alternatíve – musíte ho navrhnúť a vytlačiť ho, čo vyžaduje čas a sú s tým spojené náklady. Zároveň potrebujete stojan alebo iný spôsob toho, ako sa banner udrží v želanom, narovnanom tvare. Keď zistíte, že je na bannere chyba alebo že chcete niečo zmeniť, musíte starý banner vyhodiť a nechať si vyrobiť nový. To môže byť časovo náročné alebo úplne nerealizovateľné, ak nie ste napríklad na dlhšej akcii. Tiež materiál plátna býva často najškodlivejší možný plast pre ľudí a prírodu, pretože je najlacnejší… a jeho rozklad na skládke trvá cez 450 rokov!
Takýto banner má aj malú výhodu - ľudí môže „zastaviť“ a môžu sa o vás zaujímať… ak si ho všimnú a je kvalitne urobený…
Online bannerová reklama
Na strane druhej stojí bannerová online reklama. Dá sa povedať, že PPC reklama zahŕňa dnes väčšinu online bannerov. Občasne predávajú web stránky priestor na bannery u seba priamo a platí sa im za počet zobrazení bannera.
Hlavnou nevýhodou online bannerov je už dnes takzvaná „bannerová slepota“ ľudí. Nakoľko mozog dokáže vnímať iba obmedzené množstvo informácií, obmedzuje sa sústredenie na obsah web stránky, ktorý chceme a ohľadne ostatného máme úplné „okno“.
Pre porovnanie: V 70-tych rokoch videl človek okolo 1000 reklamných posolstiev za deň. V súčasnosti je ich až okolo 20 tisíc denne. Preto tá bannerová slepota.
Online bannery majú aj svoje výhody: Necháte si ich vyrobiť 50 a môžete testovať, ktorý má lepšiu „výkonnosť“. Náklady s výrobou a testovaním alternatív sú podobné nákladom na klasický banner, avšak tieto môžete zobraziť ľuďom prakticky na celom svete a kedykoľvek vďaka reklamným sieťam.
Lacnejšia a ekologickejšia alternatíva
Vyrábanie nového fyzického banneru kvôli každej zmene nemusí byť ani finančne a ani ekologicky výhodné. Bannery na web stránkach zase strácajú účinnosť – vyskúšajte si sami na sebe - viete povedať, čoho sa týkalo posledných 10 reklám, ktoré ste videli pred čítaním tohto článku? …a to ste možno už dnes videli tisíce reklám…
Vyvinuli sme preto platformu, na ktorej si ľudia sami vyberú, čo ich zaujíma a čo im je blízke. Bez nutnosti sledovania správania ľudí alebo bez ukladania osobných údajov, si používateľ rád pozrie priamo vo svojom mobile, čo sa deje v jeho okolí bez toho, aby bol prehltený nepodstatnými informáciami.
Pridajte aj vy svoju firmu do najnovšej reklamnej siete na Slovensku.
Kliknite sem a začnite sa propagovať ešte dnes!
Lukáš Maliniak